Carma och Cat

Alla inlägg den 27 mars 2011

Av Marie - 27 mars 2011 11:38

Stockholmsdistriktets instruktörer hade blivit inbjudna till en helgkurs med Jan gyllensten. 22 stycken informations törstande tjejer och killar kom till Vällingby BK för att lyssna på Jan, och titta på när han coachade  mig och mina hundar.

Många timmar gick åt till att prata mentalitet, nerver, minnesbilder, mm. vilket är ett intressant ämne. Till slut gick Jan igenom leken hur viktig den är. Om en hund ligger högt i motivation i träningen kan man ställa lite krav utan att hunden tycker att det är obehagligt och han pratade också om vikten att vara lugn och bestämd. 


Till slut så var det slut snackat och det var dags att gå ut och titta praktiskt på hur Jan tänker. -Vi börjar med den hunden som har allt det här jag pratat om - kampar, släpper, kommer in med leksaken och att vi kan belasta henne med lite förbudsövningar....... - Då börjar vi med Retrievern, blev mitt svar ;-)

 

Carma och jag fick börja med att lukta av publiken (som man gör på ett MH)

Sen kopplade jag loss och var helt tyst..........Carma hoppade omkring runt mig tittar mig i ögonen och frågar - VAD SKA VI GÖRA NU?? Perfekt precis som man vill ha det ;-)

Sen körde vi på, Carma har en enorm stor kamplust (jag vet att man inte ska kampa med retrievers) Hon morrar och låter som en hel rottweiler. Så fort jag säger "Tack" så släpper hon direkt.  Jag tycker hon är stört skön, och det tyckte Jan med  ;-) Vi dinglade leksaken framför nosen på henne, när hon tittade på mig fick hon varsågod.


Sen var det dags för Love, vi gjorde lika dant - lukta av publiken , Love luktade och puttade till lite uppfodrande på fickorna, GODIS?? ;-))

Sen ställde vi oss i mitten och kopplade loss. Love galopperade  till Klubbstugan

Ja fick man inget godis av dom där trötta typerna , så vet jag att i klubbstugan  DÄR kan man få sig en smak bit ;-) Hon vänder sig om på halva vägen och tittar om tanten är med - nähe jäkla skit ja då får man ta och passa på att kissa då......

- Sa du att du Tävlade elit med den där hunden??? var det en i publiken som frågade......  - hmmmmm  sa jag och log ;-)))

Säga vad man vill - jag tyckte det där va så härligt, det sa så mycket om hur Love är och det säger nog lite om hur mycket jag har fått jobbat med henne ;-))


SEN ropade jag på henne och då kom hon som ett skott och buset kunde börja

Jan tyckte jag hade en jätte fin relation med båda mina hundar MEN jag är nog lite  för snäll. Man ska inte be om saker - Snälla lilla Carma kom nu, inte för att jag säger precis så, men det ligger lite i det. Man ska mena det man säger.



Hade Gisela i telefonen under promenaden i morse och hon fick höra när jag talade om för carma lugnt och bestämt att hon inte fick äta människobajs.

tror Gisse blev impad ;-))) Carma åt inte heller ;-)))





Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards