Carma och Cat

Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Marie - 13 mars 2011 14:31

På Tisdag den 15 Mars så blir Carma ett år. Kommer ihåg den 15 för ett år sedan,  Pia skickade ett SMS när första tiken hade kommit " Grattis Mia det blev en tik" 

Och nu ett år senare sitter man med facit i hand om hur det blev att ha en lite Khemosabi hund.

Hon är solstålen i vårat liv, mest kanske mitt men faktiskt också i Loves. Jag är nästan säker på att hon tycker att den gula är helt okej, och det gör mig glad med tanke på hur det var förut när vi hade två hundar.


Det här året har varit så otroligt roligt och spännande. En ny ras som man ska lära  känna,  en ny liten individ  som det visade sig besitter en enormt stor arbetskapacitet utav dess like

Mång fina egenskaper som är helt nya för mig - koncentrationen  är nog det häftigaste plus hennes stadga. En sån otroligt bra av och på knapp. Jag vet att jag har berättat det här förut men det kan få berättas igen ;-)


Det finns en sak som är helt galet som jag skulle vilja visa på film men med tanke på min enormt dåliga sångröst så ska jag bespara er från den pinan  - vi tar det i text ;-))

Om Carma och jag är i sängen och  busar lite lätt så kan jag börjar sjunga en speciell sång (som hon hört sen hon var bebis, då hon ska sova ) då lägger hon sig ner och blundar och blir helt avslappnad ........... det ni ;-))

En annan knäpp grej som jag tycker är lite out of the blue var förut när jag tränade Love på promenaden då band jag alltid fast Carma tex. vid ett träd och hon skällde som en galning, jag höll på att bli tokig ...... till slut kom jag på att hon är tyst om hon är lös ???

Så om jag kör Love i ett uppletande så sitter Carma bredvid och tittar,  lös och tyst   Enligt uppfödaren Pia är det inget konstigt, för mig är det hel skumt  men otroligt lydigt   

Många sådana här upplevelser är det hela tiden - jag säger det igen................ Tack Pia för att jag fick köpa denna lilla hund   


  

En 7 veckors carma



Carma 1 år,  hon har växt på sig lite ;-))  



  



  



 

Den dagen jag och Sandra hämtade hem henne :)   


På tisdag blir det  så klart present och något extra gott

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards