Carma och Cat

Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Marie - 9 mars 2011 08:34

Det här med att bjuda beteenden som vi lärde oss hos Eva förra gången  har gått "så där".  Visst bjuder hon men det är snabbt och fort, inte som Love på sin tid - lugnt och harmoniskt ;-) Stån får vi till MEN lika fort som hon står lägger hon sig igen, jag klappar henne då lite lugnande i stå och belönar - som sagt jag frågar mig kan hon verkligen fatta det här ???? 

 Jag har två helt  olika typer av hundar.


Och så i går gick vi upp på övervåningen för att träna fjärr - burken i min hand plus lite falukorv  kvar från middagen ;-))


Burken bakom med korv .... oj så fina skiften hon gör SITT, LIGG jag kunde till och med  lyxa till med lite avstånd ;-))

MEN så helt plötsligt ställer hon sig upp från ligg,  och gör ett stå helt enligt lagboken  JAMEN va fasiken det är ju fel,  fast jätte jätte rätt   

Kan som slutsats  se att hon faktiskt fattat och att det kommer nog bli bra till slut


I morgon ska vi till Kungsör och träna i en inomhushall  med ett gäng som jag i vanliga fall inte brukar tränar med. Blev tillfrågad om jag ville följa med, och det ville jag ju såklart ;-))) Ska bli spännande, vi kommer bla. ha sällskap av två andra golden  vilket ska bli kul att se hur dom är :)



  





Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards