Carma och Cat

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Marie - 10 februari 2011 19:24

Kurs hos Eva "Sikta mot stjärnorna" två av fyra.

I Torsdags började Carma och jag med att smaka på,  stå i fjärren ,( något jag lärde in med Love när vi kom till lydnad klass tre)...........med Carma  provade vi med att hon fick bjuda beteände. Jag satte mig på huk -  godis i knuten hand i knät och Carma framför, sen fick C bjuda på..........och det gjorde hon, det var allt från puss, ligg, sitt, sätta sig på vänster sida, rulla runt osv. till slut fick hon till ett stå ........."belöning"  gjorde en repris när vi kom hem - stået kom direkt ......hon har fattat ;-))) så det ska vi jobba vidare med. Nu är det bara upp till mig att belöna rätt och fort, vilket är väldigt svårt.


Eva kommer alltid med massa goda ideér och tips, så här ska nu fortsättas att träna i köket,  allt från apportering med en matte som kommer göra sitt yttersta för att hon ska spotta ut apporten till att få henne att röra på tassarna i stå, sitt, ligg - något vi har tränat på, men nu höjs ribban

No pardon  ;-))



    




  


 Foto: Barbro Rydén

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards