Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 9 december 2010

sim sim sim

Av Marie - 9 december 2010 15:59

Har tänkt fram och tillbaka hur jag ska göra med simningen för båda hundarna eftersom det är galet dyrt. Ska jag bara simma en ??? Vem av dem i sådana fall ???

Det lättaste skulle ju vara att låta Love få slippa eftersom hon tycker att det är pest.

Så här har jag gått och fnulat........tills för några dagar sedan då jag fick nys om en kvinna i södertälje som har hundsim. Jag ringde till henne och var så välkomen. Nu simmar vi för en mycket bättre penning och resvägen är lika som till det andra simmet, med andra ord - perfekt ;-)


Första gången vi var där fick Love sitta och titta på när jag simmade Carma, vilket inte var populärt.  Love gnällde, ville vara med och blev lite avis på hur kul vi verkade ha det.

Det var väldigt nyttigt för i dag, en vecka senare kändes hon mycket lugnare. Vi kunde till och med busa till det,  så som jag gör med carma.

Tänk om det ÄNTLIGEN har släppt och hon kanske tycker att det är lite okej.


Carma har inga problem alls! För att hon ska få anstränga sig lite extra åkte flytvästen av i dag......... - tänk om hon sjunker,  hon är ju så van med den nu ????

Gulliga Gisela var med,  hon övertalade mig ......Ta av flytvästen, jag hoppar i om hon drunknar  .........men jag hörde nog hur hon viskade till Love ........- vilket jäkla trams det ska vara med den där hunden ;-))) hahahahah

Hon har så rätt - man ska vårda sin Karma =O



  




  

 
 
Ingen bild

Gisela

9 december 2010 19:38

Riktigt kul att se Love simma i dag. De finns hopp. Fem gånger till sedan slänger även hon flytvästen. Kul att du litar på mig när de gäller "guldhunden". Tror väll aldrig att de har hänt att en golden/labbe har drunknat. Och om ifall att så finns de massssssor med nya hundar. Tack för en trevlig dag. Jag blev med matta. Kram

 
Ingen bild

Jeanette

9 december 2010 19:40

Du är underbar Gisela! :-)

 
mia,love&carma

mia,love&carma

10 december 2010 07:07

hahahah ja visst är hon ;-)))

http://www.briard.mia-co.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards