Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 6 november 2010

Veckan som gått

Av Marie - 6 november 2010 18:27

Carma har provat på att simma i bassäng för första gången.

Visst jag har en reteriver men när man har en Love som tycker det här med att simma är pest så kan jag inte låta bli att  bli lite impad av Carmas otroliga gilla läget filosofi. Från början tyckte hon det var skit läskigt hon plaskade som en galning - hon satt fast med två linor i flytvästen  och  det känndes säkert jätte konstigt - men när vi stoppade en leksak i munnen då coolade hon ner sig sen var det bara att koppla bort linorna och hon simmade själv - jag gick på utsidan av bassängen och hon simmade efter mig. När jag vände varv följde hon mig så otroligt bra. Det här kommer hon att älska att göra.


Träna har vi också hunnit med. I torsdags var vi ute på värmdö och träffade Ulrika, Mickaela och Ingella. Carma fick börja vi körde lite fot, fjärr, rutan och apportering - vilket gick bra.

Love var riktigt på hugget .......ja det var ett tag sedan hon tränade - vilket hon visade med att inte hitta rutan, jag lät henne irra omkring, svansen viftade hela tiden. Till slut va hon tvungen att fråga publiken men inte ens dom visste var rutan var ???? men hon gav inte upp och till slut .......... TJOHOOO jag hittade den, såg det ut som hon tänkte när hon entrade mitten   


I morse träffades Jeanette och jag  för lite träning. Jeanettes kamera var med och Carma och jag gjorde debut i filmens värld. Otroligt nyttigt att se sig själv,  hur man agerar och hur Carma gör momenten. Blev väldigt glad över hur jag såg ut. Mitt självförtroende har på sista tiden varit i botten vad det gäller hund träning, men det såg faktiskt bättre ut en vad jag trodde -  rak i ryggen, lugn och sansad (fast Carma var som ett yrväder)  inga dubbel kommandon. Här tänker jag "ASSA" mig själv ( ni som tycker det verkar lite för skrytigt kan  sluta läsa nu ) Jäklars va bra jag är, ibland får man till det   

  

Har precis lärt mig att man ska alltid ha en flaska champange hemma, så man är redo när ett  firar tillfälle ges.  Nu har vi en i kylen  - Tack Ullis  

  






 
 
Pia

Pia

7 november 2010 02:06

Härligt både med lyckad simning och träning... men nu undrar jag, var är filmen??;-))
Kram, Pia

http://www.khemosabi.se

 
mia,love&carma

mia,love&carma

7 november 2010 08:59

hahahaha Pia den har Jeanette, det är hennes man som ska fixa till den till mig, när han har tid ;-)

http://www.briard.mia-co.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards