Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 2 november 2010

Second opinion

Av Marie - 2 november 2010 06:57

Trodde att jag skulle sova som en klubbad oxe efter gårdagens besök på Strömsholm, Carma och jag har legat tätt tätt tätt i natt..........Carma säkert på grund av den något omilda behandlingen  av kläm och känn så tankning av kärlek var stor ..........och jag låg nog mest  och drog lättnande suckar och pussade på min carma   


Fick med mig Gisela som moraliskt stöd.......två öron till vilket alltid är bra i sådana här sammanhang.

Förra veckan var jag hos en allmänveterinär  som var duktig på medicin i går var vi hos en ortoped en av landets bästa, vilket var väldigt tydligt - den här killen visste vad han pratade om.


Carma är så ung så bilderna på höfterna är inget vi lägger någon vikt vid, det är en sak att titta på bilder och en sak att känna på dom i verkliga livet  - och det gjorde han.......... kanske lite ledslapp men annars helt ok kan bli ett B i framtiden men kan också bli ett C man vet inte i dag .

Däremot i ländryggen har hon en liten avvikande vinkelställning , som gör att hon kan få lite ont och då börjar hon halta -  man skulle kunna jämföra det med en människa som har mycket svank, man blir lite trött i ryggen ibland.

Han upplyste mig med glimten i ögat  att  - din hund kommer inte bli så mycket större, så du vet  sa han och log ......hon är en pluttis, vilket passar mig perfekt.


Så rekommendationerna var lära henne att inte hoppa på mig ( lätt som en plätt...hmmmmm ) och simning plus skogspromenader i kuperad terräng.

Mycket muskler behöver hon i ryggen som ska stärka upp ......så det är bara att sätta igång.


Tror ni förstår vilken lättnad det här var,  har försökt att tänka bra tankar men det var inte alltid det höll...........Det känns som jag i dags lägget har lika stor chans att få bra höfter som någon annan ( ja jag menar så klart Carma )

Vi får se .........Ett jätte tack till min fantastiska medresenär hoppas du inte har men för livet vad det gäller ORDNING OCH REDA  hahahahahahah

 
 
Jeanette

Jeanette

2 november 2010 10:08

Jag har verkligen försökt peppa och vara positiv under den här tiden för att du inte skulle tappa modet. Men innerst inne har jag verkligen varit orolig. Så skönt för dig med detta positiva besked. Nu kan ni ladda för att sopa mattan med konkurrenterna.
Stor kram

http://www.springpoints.se

 
Pia

Pia

2 november 2010 10:41

Visst har man varit orolig, det är man ju alltid med en unghund som haltar - men nu är vi glada allihop!! :-D
Jag tror att du o Carma skulle kunna ha god hjälp av en duktig kiropraktor eller naprapat. Jag har inte hittat numret till min, men det finns en Anna Olofsdotter som ska vara väldigt bra o finns i dina trakter. Det och ordentlig muskling av ryggen tror jag kan göra susen, och sen får dom akta sig på tävlingbanorna, precis som Jeanette säger;-))
Kram, Pia

http://www.khemosabi.se

 
Ingen bild

Gisela

2 november 2010 15:05

De krävs mer för att jag ska få bestående men. Men nu vet jag iallafall att de inte beror på dålig mottagning när du ringer från mobil. Trasssssel på headsetet. Är glad att du vill ha med mig. Kartläsare som är både halvblind och utan mörkerseénde. Men vi har klarat av värre turer.
Är glad att kunna vara ett stöd för dig. För mitt i allt så finns ändå de där" tänk om ". Men de grejade sig även den här gången. Nu ska vi bara ha positiva tankar och få lilla fröken att sluta hoppa. Och som du skrev, plättlätt. Och tänk vad glad Carma blir nu när hon också äntligen får simma. Mindre glad blir mattes plånbok. Men vem har påstått att hundägare är ett rikt folk.
Instämmer med föregående talare om att ni kommer säkert att sopa barnan. Jag ska hålla mig borta då. Är så glad för din och Carmas skull för jag vet vad den där "lilla" hunden betyder för dig.
Många kramar idag med. Tack för att du tar ut mig på äventy. Tror säker de finns någon kurs för ORDNING OCH REDA. Har inte slutat att skratta ännu. Ett gott skratt förlänger livet. Tänk vad gamla vi ska bli.

 
Linda

Linda

2 november 2010 17:07

Hej!

Det var trevligt att ses i söndags! Vad skönt att läsa att ni fått positiva besked!!!

Lycka till med träningen
önskar Linda och alla tervarna

http://dartan.se

 
Eva-Liz

Eva-Liz

2 november 2010 18:16

Så godt at det gikk bra:)
Carma blir nok en super lp hund.

http://www.kennelsoltrollet.com

 
Ingen bild

Monica

2 november 2010 22:21

Men vad härligt att läsa att det gick så bra med carma. Vad som helst är möjligt Mari köp en lott för nu kommer det att blåsa medvind ett tag, det är dags för det Kram på er Monica

 
Ingen bild

Sussie o Myzzko

2 november 2010 22:40

Åh vad glad jag blev när jag läste det här.
Nu är det bara att köra på. Jätteskönt:-)

 
mia,love&carma

mia,love&carma

3 november 2010 08:27

Tack så väldigt alla, Det har varit en jobbig tid..... även om man försöker tänka possitivt så har ändå dom tråkiga tankarna smygit sig in. Många tankar har varit hos Kenzo, och den resan gör jag inte igen vad som än hade kommit upp.
Det är som du säger Gisse lilla carma har samma status som love och det säger inte lite ;-))))

Lotten ska köpas i dag monkan ;-)))
Kram till er alla

http://www.briard.mia-co.com

 
Ingen bild

Gisela

3 november 2010 11:05

Komentar till Pias inlägg:
Nu förstår jag inte vad du menar ang. kiropraktor/naprapat. Om jag har förstått de hela rätt så har ju inte Carma någott problem med skelett. Hon skulle bara bygga på sig muskler. Hur kan kiropr./naprap. hjälpa mot detta?
Jag är bara nyfiken och en enkel Briarägare.

 
Pia

Pia

3 november 2010 13:24

Gisela, en "felaktig vinkelställning i ländyggen" låter i mina öron som att hon är sned i ländryggen, vilket en duktg kiropraktor kan rätta till - det var inte konstigare än så;-)
//Pia

http://www.khemosabi.se

 
Ingen bild

Ellis

3 november 2010 16:16

Har läst om lilla Carma nu och jag kan dra några paralleller till min jaktlabbe Extra. På 1-års röntgen visade det sig att Extra har en C-höft (dock inte genetisk) och en lindrig armbåge. Tog kontakt med Anna Holmgren som tidigare hade Hundkuranten och fick rådet att simning (över 17 grader i vattnet) samt skogspromenader (ej sandtag och asfalt) är den bästa träningen, fick även tips om att skaffa en Novafon, se länk:http://www.novafon.dewe.m.se/
Extra simmade mycket i sjöar och hav förra sommaren samt ca 5 gånger i bassäng under vintern + att jag använde Novafonen. Vid omröntgen när hon hade fyllt 2 år, hade hon minsta möjliga pålagring på höftkulan, en sytrådstunnt band, samt att den lindriga armbågen nu blev friröntgad. Jag har aldrig märkt att Extra har haft något besvär av sin höft.
Det låter som om Du kom till en mycket kunnig och klok ortoped på Strömsholm, men så är de ju väldigt duktiga där. Hoppas att allt går bra med lilla Carma nu.

 
mia,love&carma

mia,love&carma

3 november 2010 20:58

hej Ellis
Anna går jag med Love hos, så Novafonen är inköpt, så den ska carma få prova ;-)) va skönt att du fick ordning på erat problemet, kan bara hoppas att vi kommer att ha samma tur
kul att du hittade oss och tack för goda råd och tankar

http://www.briard.mia-co.com

 
Ingen bild

Mamma Gunilla

4 november 2010 11:21

Mia jag är så glad för din skull.Jag vet hur din oro varit negativt lite positivt.Nu kan du segla vidare tillsammans med CARMA.Det kommer bli så bra.
Roligt att så många som stöttat dig.
Kram Kram

 
Amanda

Amanda

4 november 2010 17:54

Stort grattis! Nu är det bara att tuta och köra. =) Kram från oss

http://www.boxerherman.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards