Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2010

Tur att man kan tänka om ;-))

Av Marie - 10 oktober 2010 17:01

Jag tycker att det ska gå att träna båda hundarna på promenaden. Carma har blivit uppbunden och så har Love och jag gjort lite små moment . För Carmas del har det varit otänkbart  hon har skällt hoppat och varit allmänt förjävlig. Vilket har varit väldigt frustrerande för mig  och Love    

Att sitta uppbunden när jag är stilla och en bit bort tycker C funkar bra  men inte när jag jobbar med Love.

Läste ett av inläggen som Eva Bodfäldt skrivit på FB och fick en idé  - och det funkade.  Jag tog bort kopplet, så nu sitter hon lös bredvid. Vi kör väldigt  korta pass men det verkar som det här passar damen bättre ....frihet under ansvar   



I lördags blev det en tur till landet. Min mamma behövde hjälp med att stänga ner för vintern, Carma och Love fick följa med


                 

 Carma tyckte att tunnorna med vatten var det som var höjdpunkten för dagen

 




  



Love har ju varit med förr så hon tog det lugnt

 


Äntligen lite fika   

  

 

 
 
Pia

Pia

12 oktober 2010 22:25

Haha, det där hade jag kunnat tipsa om, ifall jag hade vetat att hon levde rövare;-)) Jag hade en sån en gång, som grävde sig halvvägs ner till Kina under högljutt tjutande - ända tills jag tog av kopplet, då satt hon blickstilla och knäpptyst;-))
Kram, Pia

http://khemosabi.bloggagratis.se

 
mia,love&carma

mia,love&carma

13 oktober 2010 06:38

Hahahaah måste nog prata med dig lite oftare ;-)))))

http://www.briard.mia-co.com

 
scala

scala

13 oktober 2010 20:32

bra tips på promenadstråk eller kanske hundföreningar runt skärholmen vet du det?

mvh sandie o scala :)

http://www.scala.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards