Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 26 september 2010

Botkyrka BK

Av Marie - 26 september 2010 15:10

Riktigt nöjd med Loves  prestation i dag. Hon  satt som en fura i sittande i grupp, 10 poäng - träning ger färdighet

Under hela programet kändes hon glad, stabil och lite busig. Tyvärr kan jag inte skryta om min prestation  - klantade till det vid rutan så den nollade vi   

Love var skit besviken, den blicken när jag ropade in henne ....pinsamt tyckte hon - Du får ju bestämma dig var jag ska stanna, inte hålla på och skrika massa komandon så man blir alldeles förvirrad   .....Jaha då fick jag något att träna på tills det är dags för nästa tävling   Ja alltid är det något   


Det slutade med ett 2:a pris 232,5p .....KM var det också på klubben,  där blev det en 6:e placering - carma fick en reflexväst och Love en kong leksak  Man tackar


Det blev trots allt en väldigt trevlig tävlingsdag på Botkyrka, en sak jag måste ta med mig till nästa tävling är min otroligt härliga inte nervös stil ...va f..n hittade jag den - fattar ingenting   

har ALDRIG varit så cool tidigare ....me like   


 
 
Ingen bild

Gisela

26 september 2010 18:15

Nästa kurs du bokar får bli till Loves fördel. Hittade en som jag tror ska passa er.
Kurs: "Hund med nervös förare".
Alla deltagare är välkomna, fördel om ägaren följer med hunden. Ta med något lugnande till föraren då vi kommer att ha några få raster. Allt kommer att filmas då vi vill ha bildbevis. Av erfarenhet så vet vi att de kan låta ungefär så här. Vaaa, gjorde ja!!! eller också mycket vanligt, vaaa, så gjorde inte jag.
Vi startar kursen snarast. Bara att ringa. Vi kommer att hålla till i Trollskogen mellan kl:22.00 - 24.00 Vi vill undvika för mycke publik då ägarna oftast blir extra nervösa.
Varmt välkomna, vi hoppas på stort deltagande.
Telefonnr. hittar du under "hundBRIS"

Marie

27 september 2010 07:23

hhhahahahah Love anmäler sig direkt ;-))) jag får väl hjälpa till att hitta nummret ;-)))

 
Ingen bild

ET

26 september 2010 18:39

Grattis ändå - och att till att inte varit nervös!! Faktum är att jag håller på och gör om rutan. Z hittar den på hundar meter men det är dj-t vanskligt med en snabb hund som Z att få stopp i rätt ögonblick om hunden själv inte hittar mitten... jag missbedömer ständigt, fast hon stannar snabbt. Så vi väntar med debuten, kanske till 2011.

Marie

27 september 2010 07:22

ja det har nästan blivit ett problem för mig ...ska jag säga stå nu...eller nu ...ja du vet :/ skit knäppt
lätt att missbedöma på det avståndet ;-))
2011 är ju snart ;-)))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards