Carma och Cat

Alla inlägg den 24 september 2010

Av Marie - 24 september 2010 06:58

Var tar tiden vägen??? en stående klycha - men man kan undra.I söndags efter tävlingen tänkte jag ....en hel vecka tills det är dags igen "skönt".....och nu är vi här fortare än vad jag hade velat   


Slitsamt har det varit, och det är simningen som ställer till det. Den här veckan blev det sim måndag och torsdag. Love är inte glad över våran nya aktivitet hon gråter när hon kommer in i väntrummet  och jag känner mig som världens sämsta matte. Enligt våra instruktörer så tror dom att det kommer bli bra, dom har ju lite andra hundar att jämföra med.............. fast dom har ju aldrig träffat en "Love" så lite skeptisk är jag till deras entusiasm. Men när vi är klarar är L så nöjd med sin insatts, hon viftar på svansen, hoppar in i duschen helt av sig själv och sen vet hon att det blir mat så humöret är på topp   Ett kilo har hon gått ner, så jag klappar mig på bröstet och utser mig till veckans  bästa PT   


I onsdags var vi på kurs med Maria Hagström, tog såklart upp problemet med sittande i grupp - och tro det eller ej men goda tips med övningar fick vi med oss hem

Så nu kör vi stenhårt inför söndags tävlingen .......Love får sitta och jag försöker på alla vis få henne att resa sig, Carma är också med på ett hörn av övningen, trist att behöva säga det men carma är bäst  . Hon sitter medans bollar viner framför ögonen på henne . Kursen var jätte bra och Maria var helt klart en fantastiskt trevlig person   

Avsluter med en video från min mobil och som vanligt är den i dålig kvallite

men lite ser ni nog    lägg märke till tassen Love lägger på C rygg  när hon biter henne i skägget   





Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards