Carma och Cat

Alla inlägg den 12 september 2010

Av Marie - 12 september 2010 19:21

Inte vill man att sin hund ska vara i dålig form - sjukgymnasten Anna Holmgren tyckte nog att Love kunde gå ner 1-2 kg ( en till knubbis här hemma )  hur kunde det bli så .

Anna tänjde och kollade igenom en väldigt upprörd Love - innan vi kom in visade hon med hela sitt kroppsspråk JAGVILLINTEGÅTILLENVETRINÄR - JAG TÄNKERSPRINGAHEM , att jag hade försökt berätta under hela resan till sjukgymnasten Anna för L att vi ska inte till en veterinär den här tjejen är super snäll ...det var inget Love hade den mista tanke att ta in....... 

Men Anna var smart så fort Love ville fly undan, så fick hon det - ingen tvångs höll henne, då var det som det släppte och allting gick så himla bra......jag vet att det är så här man måste göra med Love - men vilken veterinär har tid med det.



Nu ser vårat liv ut så här ......simträning i ett antal veckor för att stärka upp bakpartiet  och få bättre flås.....Massage på rygg för att mjuka upp det stela där.......mindre mat.

Svårt att säga vad Love kommer att tycka om det här - spontan känns det nog som massagen kommer att vara en hitt. Simningen blir nog en prövning hon har inte tagit ett endaste simtag i hela sitt liv. Mindre mat- det har vi redan börjat med och numera mixar jag sallad,tomat, vitkål och gurka och blandar ut det i den "lilla" mat som hon får .......   


Nu ska jag försöka att inte bränna ut mig med alla måsten, Vi kör så länge det går......simträningen ligger ju inte  nästgårds och jobba lär jag ju behöva - det är ju inte gratis precis att rehabelitera sin hund ...men nog så viktigt  





Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards