Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 15 juli 2010

sikta mot stjärnorna dag 1

Av Marie - 15 juli 2010 16:12

Ni vet hur det är när man kommer hem efter en kurs dag, huvudet är fullt med nya intryck och massor med tips och ideer. Jag började med att  renskriva allt jag lyckats få ner på papper av Evas tankar. Som tur var kom Jeanette förbi på en fika och jag kunde gå igenom dagen en gång till.


I dag har vi pratat om hur viktigt det är att leka med hunden, hitta känslan i leken, att bara se Eva när hon använder sin kropp och mimik är obetalbart vilken kvinna - hon kan leka  . Det är nästan så man blir lite avis.


Belöningar har vi fått oss en funderare över, bla. att förstå skillnaden mellan -Beröm (bra) = jobba på och bus=nära matte, varsågod= spring i väg till kastad belöning eller extern,  slut= det ringer ut från och klassrummet. Gillar dom orden-  ligger bra i munnen så det är nog något jag tänker ta med mig hem

Vi har tagit upp Handtarget, som jag  precis hade börjat lära in. Nu fick jag lite verktyg att gå vidare med.

Läxa fick vi med oss hem, men Carma har sovit från två till fem vaken en timme (då var det dags för middag för mig) och nu sover hon igen  

väldigt frustrerande.....men det vankas väl klockan åtta i dag också   

och då byter vi ut tokrycket mot lite träning..... mmmm så får det bli.

 
 
Ingen bild

Sussie

15 juli 2010 18:38

Vad kul det låter!
Myzzko och jag fortsätter vår simträning vi:)

 
Ingen bild

Jeanette

16 juli 2010 09:49

Vill också....
Härligt att ni redan har siktet inställt mot stjärnorna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards