Carma och Cat

Alla inlägg den 3 juli 2010

Av Marie - 3 juli 2010 13:36

Att bada är inget jag gillar man skulle nog kunna säg att jag är lite rädd för vatten
Dricka från kranen och duscha går bra men sen är det stopp  
har faktiskt varit på kreta en vecka och inte tagit ett endaste dopp
säger nog lite om hur mitt badbehov ser ut

Så det här med Retriever och vattenapportör kom jag på i dag kanske kommer ställa till visa problem.
Speciellt när man har en liten valp som inte lärt sig än hur vatten funkar -  och som inte är rädd för det 


Va iväg på morgonen till SEA hund och katt inskaffade två dummies i olika storlekar
Sen bar det av ner till mälaren, kastade i den lilla  dummiesen  - Carma drog iväg direkt - simmade så fint -  greppade apporten och kom in
Såg väldigt bra ut (har det på film)
Sen av någon anledning måste hon ha trott att jag kastade ut en till för hon drog iväg ut igen
simmade som en riktig Therese Alshammar
och då kom det vågor från farleden som hon inte riktigt klarade av,  som tur var lyssnade hon på mig att hon skulle in
.... men samtidigt ville hon ju ta apporten som hon trodde jag "hade kastat ut"
HUUUA säger jag .... det hann gå många tankar i mitt huvud....tänk om hon drunknar, ska JAG simma ut och rädda henne .....  
men hon kom in så fint till slut - spottade och fräste  - okej kasta igen

 
Nu måste nog detta smältas av mig....och jag tror jag ska ta med mig lite sällskap nästa gång...en inte rädd för vatten person  som kan tänka sig att rycka ut om det skulle behövas eller så får vi hålla oss i vattenpölarna    


  



bild från ett annat tillfälle

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards